سایت لینک گوگل Google Sitelink چیست و چه فوایدی دارد؟

سایت لینک گوگل Google Sitelink چیست و چه فوایدی دارد؟ سایت لینک، لینک‌هایی هستند که در نتیجه جستجوی گوگل به کاربر نشان داده می‌شود. سایت لینک‌ها فقط در صورتی که نام یک وب سایت خاص یا یک نام تجاری خاص را سرچ کنید برای شما نمایش داده می‌شود؛ و احتمالا بارها مشاهده کرده‌اید که با جستجوی یک سایت علاوه بر آدرس اصلی سایت، گوگل به شما لینک صفحات دیگر آن سایت را در زیر URL اصلی نشان دهد؛ اینها همان سایت لینک ها هستند. از آنجایی که از این طریق به قسمت‌های مختلف سایت دسترسی مستقیم و سریع ایجاد می‌شود، به افزایش ترافیک آن سایت کمک می‌کند.

مدیر سایت نمی‌تواند سایت لینک ها را انتخاب کند. و این گوگل است که سایت لینک‌ها را انتخاب می‌کند که چه صفحه هایی در جستجوی گوگل نشان داده شوند؛ اما با این حال فوایدی دارند که می‌تواند به بهبود جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو کمک کنند.


چه تفاوتی میان گوگل سایت لینک و گوگل ادوردز سایت لینک وجود دارد؟

در سایت لینک گوگل نمی‌توانید انتخاب کنید که چه صفحاتی نمایش داده شوند؛ اما زمانیکه در گوگل ادوردز اکانت می‌سازید برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود، انتخاب می کنید که چه صفحاتی به کاربران نشان داده شوند.

شما برای نمایش سایت‌ لینک‌های گوگل ادوردز، مانند تبلیغات کلیکی گوگل، به ازای هر کلیک بر روی لینک‌هایی که مشخص کرده‌اید باید هزینه‌ پرداخت ‌کنید. اما برای سایت لینک‌های که توسط گوگل ساخته شده هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

فواید سایت لینک چیست؟

در این بخش شما را با فواید  سایت لینک آشنا می کنیم.

هدایت کردن ترافیک به قسمت های مختلف سایت

همانطور که در بالا گفتیم سایت لینک ها باعث بالا آمدن صفحات مختلف سایت به طور مستقیم می شوند تا در دسترس مخاطبان قرار گیرند. این کار باعث می‌شود که ترافیک به بخش‌های مختلف سایت هدایت شود. اما این نکته ضروری است که چون کاربران مستقیما به این صفحه‌ی سایت شما وارد می‌شوند، این صفحات باید برای کاربران جذاب باشد و همواره بروزرسانی شود چون ممکن است کاربری برای اولین بار وارد سایت شما شود و بر اساس این صفحات راجع به سایت شما قضاوت کند؛ پس نباید تمرکز شما تنها روی صفحه‌ی اول سایت‌تان باشد.

در نتایج جستجو فضای بیشتر به وب سایت اختصاص دهید

زمانیکه کاربری در گوگل جستجو می‌کند، صفحه‌ی اول جستجوی گوگل به او نشان داده میشود؛ در این صفحه قسمت زیادی از فضا به سایت شما اختصاص پیدا می‌کند، اگر این جستجو با موبایل باشد، سایت شما کل نتایج جستجو را به خود اختصاص میدهد و این باعث افزایش کلیک کاربران بر صفحات مختلف سایت می‌شود و در نهایت به افزایش بازدید کلی سایت شما منجر خواهد شد.

افزایش اعتبار به کمک Google Sitelink

گوگل، سایت لینک ها را برای سایت‌های ضعیف که ساختاری مناسب ندارند نشان نمی‌دهد، وقتیکه گوگل برای سایت شما این لینک ها را نشان می‌دهد به معنای این است که سایت شما از ساختار درستی برخوردار است و با اصول گوگل تطابق دارد.

افزایش بازدید از صفحات قدیمی‌تر

وقتی کاربران وارد سایت شما میشوند، قطعا به صفحات قدیمی رجوع نمی‌کنند. بیشتر اوقات کاربران به صفحه‌ی اصلی سایت شما مراجعه میکنند بدون اینکه به سراغ مطالب قدیمی‌تر بروند. Sitelink کمک می‌کند که بهترین مطالب شما به سرعت در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.


چطور برای سایت، سایت لینک ایجاد کنیم؟

همانطور که گفتیم ابزار خاصی برای ایجاد کردن سایت لینک وجود ندارد که شما بتوانید از طریق آن سایت لینک ایجاد کنید. این فرآیند به طور کامل توسط الگوریتم‌های گوگل صورت میگیرد ؛ شما فقط می‌توانید با رعایت اصول سئو گوگل را متقاعد کنید تا این سایت لینک‌ها را برای شما ایجاد کند.

چگونه می‌توان رضایت الگوریتم های گوگل را برای ساخت سایت لینک جلب کرد؟

در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا می‌کنیم.


انتخاب یک اسم خاص برای وب سایت‌تان

سایت لینک‌های گوگل به طور کل برای یافتن برندهای خاص طراحی شده است. انتخاب یک برند خاص باعث می‌شود که الگوریتم‌های گوگل شما را به راحتی تشخیص دهند و در رتبه‌ی اول قرار دهد.

قرار گرفتن نام برندتان در رتبه‌ی نخست گوگل

سایت لینک‌‌ها فقط به سایت‌هایی تعلق می‌گیرند که در رتبه‌ی اول گوگل قرار دارند. دستیابی به این مورد ساده نیست. اما می‌توانید در کنار انتخاب یک اسم خاص برای برندتان، با انتخاب یک URL مناسب، قرار دادن آدرس و شماره تلفن، به روز نگه داشتن شبکه‌های اجتماعی، استفاده از بک لینک‌ها و استفاده از روش‌های بازاریابی محتوا، می‌توانید در رتبه‌ی اول گوگل قرار بگیرید.


لینک‌های داخلی ایجاد کنید

لینک‌های داخلی، لینک‌هایی هستند که ما از یک صفحه‌ی سایت‌مان به صفحه‌ی دیگری از سایت مان لینک بدهیم. لینک‌های‌های داخلی علاوه بر اینکه کاربران را به راحتی به صفحات مرتبط هدایت می‌کند، به گوگل نیز کمک می‌کند تا ارتباط صفحات را با یکدیگر به آسانی تشخیص دهد.

یکی از نکات مهم در سئو استفاده از لینک‌های داخلی می‌باشد، به هر صفحه‌ای از سایت که لینک بزنید گوگل آن صفحه را جز صفحات مهم‌تر شما قرار می‌دهد. اگر بیشتر به صفحات درباره ما، ارتباط با ما یا خدمات لینک دهد احتمال بیشتری دارد که به عنوان کاندیداهای گوگل برای قرار گرفتن در سایت لینک‌ ها قرار بگیرید.


استفاده از عناوین مناسب برای صفحات سایت

عنوان های صفحات یکی از نکات مهم در سئو سایت است. از آنجایی که سایت لینک‌ها با عنوان های صفحات سایت ایجاد می‌شوند، باید مطمئن شوید که این عناوین به قدر کافی برای گوگل واضح هستند. انتخاب عناوین مناسب به الگوریتم های گوگل کمک می‌کنند که آسانتر بتوانند ماهیت صفحه را تشخیص، و در سایت لینک قرار دهند. عنوان صفحات چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

عنوان ها باید کوتاه باشند.

توضیح درستی داشته باشند.

عناوین باید با محتوای صفحه هماهنگی داشته باشد تا موجب سردرگمی گوگل نشوند.

به عنوان مثال اگر شما به جای اینکه از عنوان “درباره ما” استفاده کنید از عنوانی مانند “ برتری ما نسبت به رقبا ” استفاده کنید احتمال اینکه گوگل متوجه منظور شما شود بسیار کم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.